More

Felújítás és alkatrész beszerzés akár külföldről is!!!

Újíttasson vagy kerestessen alkatrészeket az Oldtimer-Info-val legyen szó AUTÓ-ról vagy MOTOR-ról!!!

Az ország számos pontján rendelkezünk kiváló és megfizethető munkát végző szakemberekkel. Nem kell messze szállíttatnia!

Esetleg csak alkatrészekre vagy katalógusra lenne szüksége, akkor hívjon a 06-30-755-19-45 vagy küldjön email-t az oldtimerinfobg@gmail.com-ra.



Legfrissebb Cikkek

  • Cassovia Retro 2014

    Május 10-11-én rendezték meg Kassán a hagyományos "Cassovia Retro" elnevezésű veteránjármű találkozót.

    Bővebben

  • Atlantic Motors Teljesítmény túra 2013

    Szeptember 21-én 9. alkalommal került megrendezésre az Atlantic Motors amerikai autós bolt által támogatott túraverseny....

    Bővebben

  • Transfagarasan----Át kellés a fagyos Fogarason Veterán járgánnyal Október elején?

    Lajikus azt mondja lehetetlen...

    Bővebben

  • 15. Mezőkövesdi Gépész Találkozó...

    Szeptember elején megrendezték Mezőkövesden a 15. Mezőgazdasági Gépésztalálkozót....

    Bővebben

  • Regis TAP Classic Car Tour 2013

    Beszédes képek.......................

    Bővebben


Régebbi Cikkek

Az oldalt ennyien látogatták:

Counter Tumblr

Zisz Veterán Autócentrum adatlapja

Jármű megnevezése:Zisz Veterán Autócentrum
Típus:Teherautó
Gyártási év:1925
Lökettérfogat:1520 cm3
Teljesítmény:35 Le
Hengerek száma:
Sebességváltó:
Üzemanyag kapacitás:
Max. sebesség:50 km/h
Tömeg:
Futómű:
Legyártott darabszám:
Gyártási időszak:1924-1931
Egyéb:
A jármű története az első világháború idejéig nyúlik vissza. A gyáriparos Rjabusinszkij család autógyár építésére kötött szerződést a cári kormányzattal 1916. február 27-én, hogy tehergépkocsikat gyártsanak az orosz hadsereg részére. A megállapodás 1500 járműről szólt, a gyártásnak pedig a szerződés szerint 1916. október 7-ig el kellett indulnia. Erre a célra az 1912-ben tervezett Fiat 15Ter modellt választották ki, melyet az olasz hadsereg eredményesen használt rossz útviszonyok mellett is a gyarmati területeken. Az olasz Fiat céget a licenc- szerződés szerint minden példány után 1000 frank illette meg. A felépített üzem a Moszkvai Gépkocsi Társaság (AMO) nevet kapta. Már 1917 októberében elkezdték ugyan a Fiat 15- ösök összeszerelését, de a polgárháború miatt a gyártás hamarosan leállt. A Rjabusinszkijek a forradalom miatt emigrációba kényszerültek, az AMO-t pedig 1928. június 1-jén államosították. Ezt követően a gyár több évig nem foglalkozott járműgyártással, csupán vasúti vagonokhoz és más egyéb eszközökhöz (pl. petróleumlámpákhoz) készítettek alkatrészeket. A polgárháborút követő időszakban merült fel ismét a járműgyártás lehetősége. Ennek megvalósítására a Munkaügyi és Védelmi Tanács biztosított anyagi eszközöket 1922–1923- ban az AMO-nak, majd 1924 januárjában kezdődött el a gyártás előkészítése. Alapként rendelkezésre állt mintegy másfél száz olasz tervrajz, valamint két eredeti olasz Fiat 15-os gépjármű, melyek alapján Vlagyimir Ivanovics Cipulin főkonstruktőr vezetésével folyt a tervezés és a gyártásra való felkészülés. A tehergépkocsi az AMO–F–15 jelzést kapta, és a járművön számos módosítást végeztek a Fiat 15Ter-hez képest. Ez érintette a motor egyes elemeit (pl. dugattyúk, hajtókarok), stb. Az első AMO–F–15-ös 1924. november 1.-én éjszaka készült el, majd november 6-án szerelték össze a 10. darabot. Az első elkészült példánnyal maga Cipulin tette meg az első próbautat. Ezek a járművek vörösre festve mint ez első Szovjetunióban gyártott tehergépkocsik részt vettek a november 7-i díszszemlén a Vörös téren. Ezt követően, november 25-én az Állami Autógyárak Központi Igazgatósága (CUGAZ) kezdeményezésére egy nagy távolságú próbautat szerveztek három AMO–F–15 részvételével. A járművek 1,64 t. terheléssel 64 óra és 29 perc alatt 2000 km-es távolságot teljesítettek (32,2 km/h átlagsebességgel) a Moszkva–Novgorod–Leningrád–Nyevel–Szmolenszk–Roszlav– Juhnov–Moszkva útvonalon, helyenként rossz útviszonyok és zord időjárási körülmények között (a Szmolenszk–Juhnov útvonalat pl. –26 fokos hidegben tették meg). A sikeres próbaút után döntés született a nagy sorozatú gyártásról, mely 1925 elején kezdődött el. Az 1924 novemberében készített példányokhoz képest a sorozatgyártású járműveken több módosítást is végrehajtottak a következő évben. Így megnövelték a hűtőradiátor hűtőfelületét, (lényegében megnöveltek az egész radiátort), valamint az eredeti Fiat porlasztót szovjet tervezésű CUGAZ–42-es típusúra cserélték. Az AMO–F–15-ös kiállították az 1925 szeptember 24-én Moszkvában megnyílt első szovjet autó kiállításon. A sorozatgyártás során három gyártási széria különíthető el, melyek között kisebb szerkezeti változtatások történtek. Az 1924-ben épített példányok előállítási ára 18 ezer rubel volt, a második sorozat darabonkénti ára 13 ezer rubelre, majd a harmadiké 11 ezer rubelre csökkent. Ez azonban rendkívül maga előállítási költséget jelentett, figyelembe véve, hogy az amerikai autógyárak akkor ennek a költségnek a tizedéből állítottak elő hasonló kategóriájú járműveket. Az 1912- ben tervezett konstrukció pedig az 1920-as évekre már teljesen elavult. Ezért 1928-ban döntés született arról, hogy korszerűbb járművel váltják fel az AMO–F–15-öst és korszerűsítik az AMO gyártóeszközeit.