More

Felújítás és alkatrész beszerzés akár külföldről is!!!

Újíttasson vagy kerestessen alkatrészeket az Oldtimer-Info-val legyen szó AUTÓ-ról vagy MOTOR-ról!!!

Az ország számos pontján rendelkezünk kiváló és megfizethető munkát végző szakemberekkel. Nem kell messze szállíttatnia!

Esetleg csak alkatrészekre vagy katalógusra lenne szüksége, akkor hívjon a 06-30-755-19-45 vagy küldjön email-t az oldtimerinfobg@gmail.com-ra.



Legfrissebb Cikkek

  • Cassovia Retro 2014

    Május 10-11-én rendezték meg Kassán a hagyományos "Cassovia Retro" elnevezésű veteránjármű találkozót.

    Bővebben

  • Atlantic Motors Teljesítmény túra 2013

    Szeptember 21-én 9. alkalommal került megrendezésre az Atlantic Motors amerikai autós bolt által támogatott túraverseny....

    Bővebben

  • Transfagarasan----Át kellés a fagyos Fogarason Veterán járgánnyal Október elején?

    Lajikus azt mondja lehetetlen...

    Bővebben

  • 15. Mezőkövesdi Gépész Találkozó...

    Szeptember elején megrendezték Mezőkövesden a 15. Mezőgazdasági Gépésztalálkozót....

    Bővebben

  • Regis TAP Classic Car Tour 2013

    Beszédes képek.......................

    Bővebben


Régebbi Cikkek

Az oldalt ennyien látogatták:

Counter Tumblr

Ford Thunderbird ÁlomAutó Múzeum adatlapja

Jármű megnevezése:Ford Thunderbird ÁlomAutó Múzeum
Típus:Cabrio
Gyártási év:1956
Lökettérfogat:2800 cm3
Teljesítmény:215 Le
Hengerek száma:
Sebességváltó:háromfokozatú kézi
Üzemanyag kapacitás:
Max. sebesség:240 km/h
Tömeg:
Futómű:
Legyártott darabszám:32767 db
Gyártási időszak:1955-1957
Egyéb:
William Burnett és David Ash, a Ford munkatársai már az 50-es évek elején tervezték egy kétüléses sportkocsi elkészítését. A Ford elnök helyetese ugyan bizonyos mértékben egyetértett az elképzeléssel, de az 1951-ből származó ötlet a félretett akták közé került. Rossz döntés, ahogy hamarosan kiderült: a General Motors-konszern régóta dolgozott hasonló tervezeten. A második világháború után az Európából hazatérő katonák csinos menyecskékkel és vonzó sportkocsikkal. A döntően Nagy-Britanniában gyártott, kis kétüléses roadsterek felpezsdítették az amerikai autópiacot. Az MG, a Jaguar, a Triumph és társaik az amerikai autógyárakat is elgondolkodtatták. A General Motors lépett először, s 1953-ban megjelent a Chevrolet Corvette. A Ford nem sokáig késlekedett az ellencsapással: az 1954-es Detroiti Autókiállításon megjelent a csinos, kétüléses Thunderbird roadster, amely nevét egy a bőséges esőzésről és jólétről gondoskodó indián istenségről kapta. A Thunderbird a Fairlane sedan megkurtított alvázára épült, de egy átlagos Fordnál majdnem 30 centivel rövidebb és jóval alacsonyabb volt. Elhagyták az akkoriban szokásos kétárnyalatú fényezést, és a krómdíszítéseket is a minimumra csökkentették. Ráadásul a Thunderbird levehető, műanyagból készült kemény teteje és puhább futóműve miatt jóval kényelmesebb volt, mint az import. A motorháztető alatt 4,8 literes felül szelepelt V8-as terpeszkedett, amely Holley gyártmányú, négytorkú porlasztója segítségével háromfokozatú kézi váltóhoz kapcsolva 193, míg az opciós Fordomatic automata váltóval 198 lóerőre volt képes. 1956-ra már a leggyengébb motor is 215 lóerő teljesítményre volt képes, míg az 5,1 literes csúcsmodell 340-re. A Thunderbirdből első évben több mint 16000 darab fogyott - ezzel kategóriájának éllovasa lett. 1956-ra éppen ezért nem sokat módosítottak a bevált recepten: a pótkereket áthelyezték az autó farára, s ezzel kapcsolatban áttervezték a hátsó lökhárítót. Az '56-os modellévben újabb 15000 Thunderbird-t sikerült értékesíteni, ám ez csak apró cseppnek számított a Ford évi több százezres termeléséhez képest.