More

Felújítás és alkatrész beszerzés akár külföldről is!!!

Újíttasson vagy kerestessen alkatrészeket az Oldtimer-Info-val legyen szó AUTÓ-ról vagy MOTOR-ról!!!

Az ország számos pontján rendelkezünk kiváló és megfizethető munkát végző szakemberekkel. Nem kell messze szállíttatnia!

Esetleg csak alkatrészekre vagy katalógusra lenne szüksége, akkor hívjon a 06-30-755-19-45 vagy küldjön email-t az oldtimerinfobg@gmail.com-ra.



Legfrissebb Cikkek

  • Cassovia Retro 2014

    Május 10-11-én rendezték meg Kassán a hagyományos "Cassovia Retro" elnevezésű veteránjármű találkozót.

    Bővebben

  • Atlantic Motors Teljesítmény túra 2013

    Szeptember 21-én 9. alkalommal került megrendezésre az Atlantic Motors amerikai autós bolt által támogatott túraverseny....

    Bővebben

  • Transfagarasan----Át kellés a fagyos Fogarason Veterán járgánnyal Október elején?

    Lajikus azt mondja lehetetlen...

    Bővebben

  • 15. Mezőkövesdi Gépész Találkozó...

    Szeptember elején megrendezték Mezőkövesden a 15. Mezőgazdasági Gépésztalálkozót....

    Bővebben

  • Regis TAP Classic Car Tour 2013

    Beszédes képek.......................

    Bővebben


Régebbi Cikkek

Az oldalt ennyien látogatták:

Counter Tumblr

Oldsmobile Cutclass adatlapja

Jármű megnevezése:Oldsmobile Cutclass
Típus:Cutclass
Gyártási év:1972
Lökettérfogat:7500 cm3
Teljesítmény:250 Le
Hengerek száma:8 db
Sebességváltó:automatikus
Üzemanyag kapacitás:80 liter
Max. sebesség:160 km/h
Tömeg:
Futómű:
Legyártott darabszám:
Gyártási időszak:
Egyéb:
autó megvétele 2001 augusztusában történt, egy barátomtól vásároltam, aki megvette előlem az előző tulajdonostól, és azóta folyamatos zaklatásnak volt kitéve általam, minden héten elmentem hozzá és változatos okokkal próbáltam meggyőzni őt arról, hogy ez az autó nem kell neki, már így is van neki elég sok (kb 50 db) mindenféle és ez csak tönkre fog menni nála. Két évig bírta aztán egy gyenge pillanatában sikerült trélerre rakni és elhozni tőle annyiért, amennyiért ő is megvette. Amikor látta, mi lett belőle, megkérdezte, eladó-e. (-: Természetesen nem, s nem is szándékozom megválni tőle. Első lépésként Andrisék udvarán beindítottuk, többször ki is gyulladt, miután a karbit megkerülve a benzinszivattyúból jövő csövet egyenesen a szívótórók felé irányítottuk, persze a forró kipufogó is kapott belőle, mire erősen felcsaptak a lángok és Andris éppen hazatérő nagymamája értésünkre adta, hogy ez a kocsi nem állhat ott tovább. Aznap még hosszasan próbálgattuk, a motor és váltó nem belevaló kókányolás volt, mégis eléggé meggyőzően ment, fék és kormányszervó csak nyomokban volt, Miskolc belvárosában több óra ön és közveszélyes kocsikázás után önfeledt vigyorral az arcunkon levontuk a következtetést: roppantul hiányos, mindent fel kell rajta újítani, de meg fogja érni. A munkálatok elég lassan haladtak főként pénz és helyhiány miatt, apró darabokra szedés következett, majd egy év után elkerült a karosszériáshoz a felépítmény, ahol igen szorgos és alapos munkával újragyártott rajta minden korrodált elemet két idősebb lakatos szakember, mindez egy évig tartott, addig én az alvázzal és a hajtáslánccal bajlódtam, minden kapható alkatrész (szilent, gömbfej, teleszkóp, fékek) cserélve lett, mindent szétszedtem, kitisztítottam, összeraktam. Ekkor még nem volt digitális gépem, ezért nem sok kép van ezekről az időkről. A karosszériázásból visszatért bódét ledrótkorongoztam, alapoztam, ajtókat felillesztettem, hogy az éleket a helyére lehessen kalapálgatni, majd ment is a festőhöz Marciék Chevelle alvázán, sikerült kifognom a megye legalaposabb festőjét, ami nem is baj, egy évnél is több időbe tellett, mire lefestette a kasznit, a többi elemre pedig még egy fél évig vártam, Addig viszont minden műszerfal elemet szétszedtem és felújítottam, az üléseket és ajtóborításokat újrakárpitoztuk, a tetőre felragasztottuk a bőrborítást(érdekes, hogy minden ki megkérdezi, hogy levehető-e), beszereztem az eredeti lámpákat és néhány alkatrészt az ebayról, pl. lökhárítót és üvegeket is. Közben a miskolctapolcai találkozóra kiszállított alvázon a motort be is indítottuk, de minden ellenkező híreszteléssel ellentétben nem mentünk vele. Az összerakás már a saját garázsomban történt, hónapokon keresztül vezetékeltem és csavarozgattam, zaklattam a Flamin Oil Company tagjait, hogy segítsenek felrakni a sárvédőket, ajtókat meg a rohadt nagy motorháztetőt, de többnyire egyedül szerelgettem. Ennek folyományaként jól be is zártam magamra a csomag tér tettőt, mikor állítottam be a csomag térvilágítás kapcsolóját, benn feküdtem a frissen kárpitozott csomagtérben a tűzforró szerelőlámpával a kezemben, és csak egy csavarhúzó volt nálam, végül szétszedtem a zárat belülről és sikerült kimászni. A szereléssel párhuzamosan folytak a papírmunkák is, több visszamenő tulaj sem írta át az autót, illetve több adat el volt írva a forgalmiban, szerintem minden hazai ritka autónál kötelező elírni az adatokat az illetékes hatóságoknál. A fővárosi tapasztalatokkal ellentétben itt értelmes emberek ülnek a közlekedési felügyeletnél, szimpla fényképek, internetes gyári adatok és észérvek alapján megadták a szükséges módosításokra az engedélyt és a kis B típusú rendszámokat, az okmányirodának nevezett baromfiudvar már görcsösebben ragaszkodott az elveihez, de végül győzött az értelem. Legvégére maradt a motor beüzemelése, ez hosszú hónapokig elhúzódott, először a porszáraz olajszivattyú nem kapta fel az olajat és besült a főtengely, aztán meg csak minden második henger volt hajlandó járni, aztán kiperegtek a menetek az alublokkból majd ki is lyukadt pár helyen a savas fagyállótól elvékonyodott aluminium víztér. Mikorra minden problémára rájöttünk és megoldódott, addigra ősz lett, és már nem láttam értelmét levizsgáztatni a járművet, télen úgysem fogok vele sokat közlekedni. A motor éppen sokadszorra volt kint és ekkor döntöttem az eredeti motor megszerzése mellett. Az új motor Zola alkatrészautójából (75 Cutlass) származik, amire megint várni kellett fél évet, nemrég megérkezett és meg is kaptam 2006 májusában. Közben Marciéktól megvásároltam a 3 sebességes kézikapcsolású sebességváltót, amihez Gábor talált is az ebayon harangot illetve rudazatot Hurst váltókarral. A 350 Rocket motort szétszedtem, cseréltem benne vezérmű láncot, hidro tőkéket, tömítéseket, vízpumpát, gyújtáscuccokat és alapos tisztítás illetve festés után összeraktam. Közben megérkezett az ebayról a váltóharang is, tökéletesen illett a váltóra és a motorra is egyaránt, a kardántengely is jó volt a váltóhoz, vettem kuplungot is Corevette - ről, rendeltem egy új kuplungtárcsát is és összeraktam az egészet. Kedvenc esztergályosunk az őrület határán állt, annyi Wmenetes csavart kellett csinálnia hirtelen, a lendkerék nem illeszkedett a főtengelyre, más lyukkört kellett rá fúrni, felszereléskor remegett az egész a kiegyensúlyozatlanság miatt, aztán a kuplungtárcsa csúszott, ekkor vastagabb réteget szegecseltettem rá, de még mindig csúszott, sőt a kinyomó szerkezet nem akart kiemelni, a kuplungrudazatok sorra eldeformálódtak, ha megfelelő erőkarral készítettem el, akkor meg nem emelt ki annyit, hogy jó lenne, ekkor leszedettem a lendkerékből is, hogy nagyobb legyen az összeszorító erő, aztán a váltókar - mint kiderült - pickupra való, tehát a váltó mellett jön fel, az egészet átszerkesztettem, hogy pontosan a két ülés között jöjjön ki, mindezek ellenére minden váltásnál reccsent és nagyobb gáznál csúszott is a kuplung. Ekkor döntöttem úgy, hogy automata lesz, Zolának megvolt még az ehhez a motorhoz való TH350es váltója, ami két napon belül felkerült a motor mögé és szinte azonnal minden nagyszerű lett, elvittem zöldkártyára, hibátlanul átment, bár adat nem volt hozzá, sőt az autó gyártmánya sincsen benne az adatbázisban, de ezen nem is csodálkozom, az egész zöldkártya rendszerről sugárzik a hozzá nem értés. 2006 augusztus 11.-én gyakorlatilag 5 év alkatrész gyűjtögetés és teljes felújítás után nagyobb hiba nélkül átment a műszaki vizsgán, megtörtént a forgalomba helyezés is. Sok mindent tanultam ebből a felújításból, egy európai autó meg sem közelíti egy amerikai autó összetettségét, de a végeredményt látva és az utcán közlekedve bátran mondhatom, hogy megérte a szenvedést.