More

Felújítás és alkatrész beszerzés akár külföldről is!!!

Újíttasson vagy kerestessen alkatrészeket az Oldtimer-Info-val legyen szó AUTÓ-ról vagy MOTOR-ról!!!

Az ország számos pontján rendelkezünk kiváló és megfizethető munkát végző szakemberekkel. Nem kell messze szállíttatnia!

Esetleg csak alkatrészekre vagy katalógusra lenne szüksége, akkor hívjon a 06-30-755-19-45 vagy küldjön email-t az oldtimerinfobg@gmail.com-ra.



Legfrissebb Cikkek

  • Cassovia Retro 2014

    Május 10-11-én rendezték meg Kassán a hagyományos "Cassovia Retro" elnevezésű veteránjármű találkozót.

    Bővebben

  • Atlantic Motors Teljesítmény túra 2013

    Szeptember 21-én 9. alkalommal került megrendezésre az Atlantic Motors amerikai autós bolt által támogatott túraverseny....

    Bővebben

  • Transfagarasan----Át kellés a fagyos Fogarason Veterán járgánnyal Október elején?

    Lajikus azt mondja lehetetlen...

    Bővebben

  • 15. Mezőkövesdi Gépész Találkozó...

    Szeptember elején megrendezték Mezőkövesden a 15. Mezőgazdasági Gépésztalálkozót....

    Bővebben

  • Regis TAP Classic Car Tour 2013

    Beszédes képek.......................

    Bővebben


Régebbi Cikkek

Az oldalt ennyien látogatták:

Counter Tumblr

Tatra 613 adatlapja

Jármű megnevezése:Tatra 613
Típus:Sedan
Gyártási év:1985
Lökettérfogat:3495 cm3
Teljesítmény:196 Le
Hengerek száma:8 db
Sebességváltó:4 sebességes
Üzemanyag kapacitás:
Max. sebesség:190 km/h
Tömeg:1690 Kg
Futómű:
Legyártott darabszám:
Gyártási időszak:
Egyéb:
"Tatra T613 Special" Ez a típusjel a nagy T betű és a csatlakozó 613-as szám az autósok köreiben határozottan a farmotoros Tatra képét idézi fel. Most is ilyen kocsiról van szó, de kicsit módosul a kép, mert a 603-as alaptípus Special kiviteléről kaptunk új felvételeket. Legutóbb a múlt év decemberében lapunk 23-as számában találkozhattak olvasóink különböző Tatra kocsik fotóival, közöttük a T 613-as normál, széria gyártású példányával is. Említést tettünk a léghűtéses, V8-as, 3495 ccm-es, 121,4kW (196 Le) teljesítményű farmotorról, de a továbfejlesztett Special variációnál bizonyos fokig a motor is változott, hiszen korszerűbb, kettős gyújtási rendszert, valamint más benzinadagolási megoldást alkalmaztak hozzá. Ez a módosítás nem a teljesítmény növelése érdekében vált esedékessé, hiszen sem a lóerőszámot, sem a 190 km/h sebességet nemigen lehet kevesselni. A gazdaságosabb fogyasztás, a megbízhatóbb motorműködés azonban mindig fontos tervezői célkitűzés. A karosszéria külső és belső változásai megint csak hasznos kiegészítéseket jeleznek, olyanokat, amelyek formailag is jól érvényesülnek. Így például a normál típus megszokott kör alakú ikerlámpáinak helyére téglalap formájú, nagy felületű lámpák, illetve fényszórók kerültek mosókészülékkel és törlőlapáttal. Az irányjelzők tömbjei pedig ezekkel egységet alkotva, harmónikusan kapcsolódnak a sárvédő ívelésében, ily módon mind előre, illetve hátra és oldalra is megfelelő figyelmeztető fényt adnak. A hátsó kombinált lámpák világító felületeit ugyancsak megnövelték, de a biztonság fokozása érdekében megnövelték az ütközőket is, amelyeket szükség szerint rugalmas betétekkel láttak el. A kormánykerék ugyancsak a biztonság követelményei szerint módosult, mint ahogy a belülről állítható oldaltükör célszerűségét sem kell külön méltatnunk. A visszapillantó jelentősége azért fokozódott, mert a kocsi eddigi 5025 mm-es hosszát még 15 milliméterrel megtoldották, annak érdekében, hogy a belső tér komfortosabb legyen. Az utastér egyébként más meglepetéseket is rejteget. Többek között a négy ajtó egyetlen kulcsfordításra központilag nyitható-csukható, a négy színszűrős ablaküveg - villanymotor beiktatásával - gombnyomásra irányítható le és fel. A klímaberendezés, a gyárilag beépített rádiótelefon, a diktafon, az ennek megfelelően átrendezett műszerfal ugyancsak indokolja a Special jelzés jogos használatát a módosított T 613-as típusnál, amelynek belső zajszintjét is oly módon csökkentették, hogy akik már utaztak benne, alig akarták elhinni a léghűtéses V8-as motor működését. Végül még annyit, hogy amik ma a Special-kivitel jellemzői, azok közül várhatóan sok minden meghonosodik az úgynevezett normál sorozat példányain is. Kép és szöveg: Dipl. Ing. KAMIL PROCHÁZKA (Forrás: Autó-Motor)