More

Felújítás és alkatrész beszerzés akár külföldről is!!!

Újíttasson vagy kerestessen alkatrészeket az Oldtimer-Info-val legyen szó AUTÓ-ról vagy MOTOR-ról!!!

Az ország számos pontján rendelkezünk kiváló és megfizethető munkát végző szakemberekkel. Nem kell messze szállíttatnia!

Esetleg csak alkatrészekre vagy katalógusra lenne szüksége, akkor hívjon a 06-30-755-19-45 vagy küldjön email-t az oldtimerinfobg@gmail.com-ra.



Legfrissebb Cikkek

  • Cassovia Retro 2014

    Május 10-11-én rendezték meg Kassán a hagyományos "Cassovia Retro" elnevezésű veteránjármű találkozót.

    Bővebben

  • Atlantic Motors Teljesítmény túra 2013

    Szeptember 21-én 9. alkalommal került megrendezésre az Atlantic Motors amerikai autós bolt által támogatott túraverseny....

    Bővebben

  • Transfagarasan----Át kellés a fagyos Fogarason Veterán járgánnyal Október elején?

    Lajikus azt mondja lehetetlen...

    Bővebben

  • 15. Mezőkövesdi Gépész Találkozó...

    Szeptember elején megrendezték Mezőkövesden a 15. Mezőgazdasági Gépésztalálkozót....

    Bővebben

  • Regis TAP Classic Car Tour 2013

    Beszédes képek.......................

    Bővebben


Régebbi Cikkek

Az oldalt ennyien látogatták:

Counter Tumblr

Mercedes-Benz 190 SL adatlapja

Jármű megnevezése:Mercedes-Benz 190 SL
Típus:Cabrio
Gyártási év:
Lökettérfogat:1897 cm3
Teljesítmény:105 Le
Hengerek száma:4 db
Sebességváltó:4 fokozatú manuális
Üzemanyag kapacitás:
Max. sebesség:170 km/h
Tömeg:1200 Kg
Futómű:
Legyártott darabszám:25000 db
Gyártási időszak:1954-1963
Egyéb:
Szép, harmonikus arányokkal megáldott kis roadster, látszik, hogy nem egy levágott tetejű kupé, hanem eleve kabriónak tervezték. Gyönyörű ívben fut végig az övvonal, a szemnek kellemes szögben nyílik ki az ívből a szélvédő, ha felcsapjuk a ponyvatetőt, egyből tönkre vágjuk a harmóniát. A profilról órákat lehetne ömlengeni, aztán a frontról is, majd a hátuljáról szintén. Ne féljenek, most nem fogok, de egy-két részlet annyira szívfájdítóan csodás, hogy muszáj kiöntenem a szívemet ide, Önök elé. Például gyönyörűek a lökhárítók, csodás, ahogy domborodik, hajlik a krómozott lemez, szobrok ezek, örökké ragyogó emlékművei a fél évszázaddal ezelőtti autótervezőknek. És ezek még csak azok az alkatrészek, amik arra valók, hogy megvédjék a sérüléstől a többit! Látják azokat a krómszegélyes íveket a kerekek felett? Az első a motorháztető, a hátsó a csomagtérfedél ívét követi le, és még az sem baj, sőt, hogy a lemez hurkái betolakodnak a kerékjárati ívekbe. Az egyszerre szögletes és ívelt hűtőmaszk? A hatalmas krómcsillag a körben, két krómszárnnyal? Mmm! Minden részlet annyira tökéletes, hogy úgy érzem, a tank töltőnyílását direkt azért oldották meg ilyen rondán, hogy valamibe azért bele lehessen kötni. A 190SL belseje más világ, nem olyan kortalanul gyönyörű, mint a karosszéria, inkább muzeálisan szép. Három szín, a kormány, a váltógomb, a kapcsolók, az ülés- és ajtókárpit csontfehérje, a műszerfal bordó lakkozása és a ragyogó króm határozza meg a hangulatot: sportos, elegáns, vidám. Számtalan apró különlegesség villan meg a legszokatlanabb helyeken: ki hallott már olyat, hogy egy autón szép legyen az ülés zsanérja? Krómtól csillogjon a váltó gumiszoknyája alatti tömb? Láttak már valaha szép térképlámpát, kívánatos, bőrkárpitos fedelű hamutartót? És ez a csodás öreg Becker Europa? Az enteriőr szépsége mellé komfort is társul. Az apró ülés kényelmes, sokkal jobban tart, pihentet, mint kis mérete sejteti. Hely is van bőven. Kétüléses európai létére terebélyes csomagtartót, a könyöklők alatt hatalmas ajtózsebeket, az ülések mögött nagy kárpitozott zugot, sőt, a padlószőnyeg kis csapóajtaja alatt még öblös rejtett üreget is kínál a pakknak a Mercedes. Számos érdekes apró részletet rejt a műszerfal. Szépek az órák, bár elhelyezésük meglehetősen ötletszerű: a két nagy műszer, a 7000-ig skálázott, de 5500-tól már piros mezős fordulatszámmérő és a mérföldben számoló sebességmérő alatt a kormánytól balra került az olajnyomásmérő (amerikai importautó: ez is fontláb per négyzetmiatyánkban számol) és a vízhőfok-mérő, balra a benzinóra. Az időórát a kesztyűtartó (kulccsal zárható, persze, hisz ez kabrió) ajtajába illesztették, szép, míves darab. A fűtés-szellőzés szabályzóit egyenletesen szétszórták, háromszor két tolókarral (az utas elé is jutott egy blokk) variálhatjuk a nem-felülről beömlő levegő összetételét. Ez lenne a kétzónás klíma őse? A visszapillantó tükör a kormány mellé, le, a műszerfal tetejére került. A klasszikus megoldás cseppet sem zavaró, így is jól látni a mögöttes forgalmat, tulajdonképpen nem is értem, mára miért veszett ki. A tükör mögötti kis krómpálca nem antennaként szolgál, csak a szélvédő keretét merevíti, haszna nincs, de szép. Ebben a Merciben még nem a később általánossá vált pedálos rögzítőfék van, egy esernyőnyél meghúzásával aktiválható, megcsavarásával oldható a kézifék. Irdatlan, vékony, mégis kellemes fogású a kormány. Fura, hogy mögötte a kürtkarima küllői nem követik a Mercedes-csillag vonalát, én úgy terveztem volna, hogy kövessék. Aranyosak az arasznyi ablaktörlők, viccesek a napellenzők: lehajtva őket az útból gyakorlatilag semmit nem lehet látni. Viszont felhajtva jól elfogják a szelet. Forrás:www.total-car.hu