More

Felújítás és alkatrész beszerzés akár külföldről is!!!

Újíttasson vagy kerestessen alkatrészeket az Oldtimer-Info-val legyen szó AUTÓ-ról vagy MOTOR-ról!!!

Az ország számos pontján rendelkezünk kiváló és megfizethető munkát végző szakemberekkel. Nem kell messze szállíttatnia!

Esetleg csak alkatrészekre vagy katalógusra lenne szüksége, akkor hívjon a 06-30-755-19-45 vagy küldjön email-t az oldtimerinfobg@gmail.com-ra.



Legfrissebb Cikkek

  • Cassovia Retro 2014

    Május 10-11-én rendezték meg Kassán a hagyományos "Cassovia Retro" elnevezésű veteránjármű találkozót.

    Bővebben

  • Atlantic Motors Teljesítmény túra 2013

    Szeptember 21-én 9. alkalommal került megrendezésre az Atlantic Motors amerikai autós bolt által támogatott túraverseny....

    Bővebben

  • Transfagarasan----Át kellés a fagyos Fogarason Veterán járgánnyal Október elején?

    Lajikus azt mondja lehetetlen...

    Bővebben

  • 15. Mezőkövesdi Gépész Találkozó...

    Szeptember elején megrendezték Mezőkövesden a 15. Mezőgazdasági Gépésztalálkozót....

    Bővebben

  • Regis TAP Classic Car Tour 2013

    Beszédes képek.......................

    Bővebben


Régebbi Cikkek

Az oldalt ennyien látogatták:

Counter Tumblr

Triumph Tiger 100 adatlapja

Jármű megnevezése:Triumph Tiger 100
Típus:
Gyártási év:1938
Lökettérfogat:499 cm3
Teljesítmény:33 Le
Hengerek száma:
Sebességváltó:
Üzemanyag kapacitás:
Max. sebesség:
Tömeg:
Futómű:
Legyártott darabszám:
Gyártási időszak:1938-1939
Egyéb:
A harmincas évek végéig az erős egyhengeres-gőzkalapács-motor volt a mérvadó, a Triumph azonban 1937 őszén piacra hozott egy teljesen új motorgenerációt, a T5-öt Speed Twin motorral. Egy 27 lóerős, 150 km/h gyors, 500 ccm-es kéthengeres-négyütemű motort. A Speed Twin motorral Edward Turner megalkotta mesterművét, amely építése 50 évre megformálta az angol motorkerékpárok képét. De ez nem volt elég, az új gyártási sorozattal a főkonstruktőr a Triumphot a világpiac élvonalába repítette. De legelőször is a Triumph diadalútja csaknem tíz évre megszakadt, amikor 1939-ben Anglia belépett a II. Világháborúba. A Triumph cég történelmében ez tragikus fejezet volt. 1940. november 14-én a német légierő lebombázta, porig rombolta az üzemet és fél Coventryt. Telephelyet az új gyárnak Coventry kapui előtt találtak Meriden-ben. A II. Világháború végéig 49.700 túlnyomó részt katonai motorkerékpárt gyártottak itt. 946-ban ismét megkezdődött az utcai motorkerékpárok gyártása. Export slágerek az ismert 350-es és 500-as Speed Twin motormodellek voltak. Az amerikai eladási sikerek okán, és az amerikai igények kapcsán 1949. szeptemberében a Triumph bemutatta a 650-es Thunderbird 6T típust. A Triumph így egy orrhosszal újra megelőzte a versenytársakat, mivel hasonló 650-es típus még sem a BSA sem a Norton tervei között nem szerepelt. A következő években a Triumph kíbővítette a választékát a kisebb kategóriájú osztályokban, mint a 150-es, 200-as, 250-es egyhengeres-négyütemű-motorkerékpárok; a középkategóriában a 350-es és 500-as kéthengeres-soros motorok; és a Prestige-kategóriában a 650-es twinek a Thunberbird és a Tiger. Akik az Otto normál motort részesítették előnyben, azok számára a Triumph egy kétütemű Scootert készített. 1958. vége előtt készült el, a 650-es Bonneville. Akkoriban a "Bonnie" 42 lóerős és 180 km/h gyors Supersport motorkerékpár volt. A 60-as évek kezdetéig a klasszikus angol motorépítészet szerint a Twin motorok külön elsődleges hajtóművel és hajtóműházzal készültek, 1963-ban azonban úgy adódott, hogy a Triumph egy új motorblokkot hozott ki - az "egyesült konstrukció" - amelyben a forgattyús tengely, az elsődleges hajtómű és a hajtómű egy közös motorházban lett elhelyezve. Azért, hogy a jövőben is "jó motorkerékpárokat építsenek, és azokat jól eladják", a cég vezetősége egy új részleget, a "Kutatás és Fejlesztés" részlegét hozta létre az Umberslade Hall-ban Warwickshire-ben. Az angol motorkerékpárgyártás mélyrepülése, és természetesen a Triumph-é is előre meg volt írva. A korabeli típusok feljesztésével igencsak megkéstek. A 750-es háromhengeres Trident, amely 1969-ben jelent meg a piacon, is hullámzú vásárlói érdekeltséget mutatott. De a helyzet még sokkal rosszabbra is fordult. A következő években megújuló sztrájkok követték egymást, amelyek a termelést megbénították. Amikor a gazdasági nehézségek elviselhetetlenné váltak, a 1973. július 17-én a Triumph a Norton-Villiers vállalatát bezárni kényszerült, a szavazás eredménye döntetlen volt. Amikor a dolgozók a hírt megtudták, még aznap este birtokba vették az üzemet. Amikor 1974. július és november között a blokádot megszüntették, kb. 100 motorkerékpárt és néhány alkatrészt szállítottak ki. 1975. március 6-tól a munkásharc végre megszűnt, és Meriden-be visszatértek a hétköznapok. A károk azonban erőszakosak, és javíthatatlanok voltak. A motorkerékpár rajnogók a Triumphról már nem akartak hallani, akinek a motorozás örömet okozott, az már régen japán motorkerékpáron utazott. A Triumph időközben teljesen eladósodott, nem volt jövője. 1983-ban John Bloor elárverezte a Triumph üzemet. Annak ellenére hogy 1984 és 1987 között Les Harris Newton Abbot-ban építette a Tiger-t és a Bonneville-t a licenszet továbbadta. John Bloor a Licensz szerződést nem akarta meghosszabbítani. Az új Triumph főnök már rég eldöntötte, hogy a márkát feltámasztja. 1990-ben a kölni vásárvárosban megrendezett kiállításon vadonatúj három- és négyhengeres motorokat állított ki. A ma 100 éves cég történelmének második nagy fejezete elkezdődött.