More

Felújítás és alkatrész beszerzés akár külföldről is!!!

Újíttasson vagy kerestessen alkatrészeket az Oldtimer-Info-val legyen szó AUTÓ-ról vagy MOTOR-ról!!!

Az ország számos pontján rendelkezünk kiváló és megfizethető munkát végző szakemberekkel. Nem kell messze szállíttatnia!

Esetleg csak alkatrészekre vagy katalógusra lenne szüksége, akkor hívjon a 06-30-755-19-45 vagy küldjön email-t az oldtimerinfobg@gmail.com-ra.



Legfrissebb Cikkek

  • Cassovia Retro 2014

    Május 10-11-én rendezték meg Kassán a hagyományos "Cassovia Retro" elnevezésű veteránjármű találkozót.

    Bővebben

  • Atlantic Motors Teljesítmény túra 2013

    Szeptember 21-én 9. alkalommal került megrendezésre az Atlantic Motors amerikai autós bolt által támogatott túraverseny....

    Bővebben

  • Transfagarasan----Át kellés a fagyos Fogarason Veterán járgánnyal Október elején?

    Lajikus azt mondja lehetetlen...

    Bővebben

  • 15. Mezőkövesdi Gépész Találkozó...

    Szeptember elején megrendezték Mezőkövesden a 15. Mezőgazdasági Gépésztalálkozót....

    Bővebben

  • Regis TAP Classic Car Tour 2013

    Beszédes képek.......................

    Bővebben


Régebbi Cikkek

Az oldalt ennyien látogatták:

Counter Tumblr

D.F.P. 1012 2-seat tourer adatlapja

Jármű megnevezése:D.F.P. 1012 2-seat tourer
Típus:
Gyártási év:1914
Lökettérfogat:
Teljesítmény:
Hengerek száma:
Sebességváltó:
Üzemanyag kapacitás:
Max. sebesség:
Tömeg:
Futómű:
Legyártott darabszám:30 db
Gyártási időszak:1914
Egyéb:
A járműgyár történetének gyökerei a XIX. Sz. végéig nyúlnak vissza. Az 1890-es évekbe August Doriot elsőszámú versenyzőként volt nyilvántartva a Peugeot gyár csapatában, annak Ellenére, hogy nevéhez csupán szerény eredmények fűződtek. Egyes feljegyzések szerint pl. az 1891-es Párizs-Brest kerékpár verseny útvonalat-a mezőny nyomában haladva egy Peugeot volánja mögött teljesítette. Az új évszázad küszöbén, Flandrin-nál közös vállalkozásában egyhengeres, kardán hajtású járművek gyártását kezdte meg a Szajna-parti Courbevoie varosban, 1906-ban. Nem sokkal ezután csatlakoztak hozzájuk Parant-fivérek is, megalapítva a “Doriot Flandrin Parant” járműgyárat. Az általános használatban meglehetősen hosszú és bonyolult név hamarosan “ DFP”-nek rövidítve került köztudatba, bar a franciak előszeretettel csúfoltak “ Legújabb Párizsi Ócskavas”-nak (Derniere Ferraile Parisienne). A legelső 1.1 literes széria 1910-ig tartott, mely gyártása az új modellek sikere miatt fejeződött be. Az 1908-ban mutatkozott be Chapuis-Dornier-motoros 2.4, és 2.8 literes változat, illetve az 1910-ben debütált –a képen szereplő-10/12-es 1.6 literes, négyhengeres erőforrással, melyekkel a márka megalapozta hírnevet. Későbbiekben a 10/12-esel debütált a gyár a brit piacon,. A hivatalos képviseletet a már ismert bőrönd és csomagtartó gyártó G. A Lecoq látta el a Szigetországban. Lecoq véleménye szerint a DFP mar minden tekintetben bizonyított 1910-ben, és meg sikeresebb jövőt remélt az elkövetkezőkben. Véleményét arra alapozta, hogy a többi kortárshoz viszonyítva a 10/12 korszerű megoldások sorát vonultatta fel: többek között kardánhajtás, zárt szelepek, könnyű felépítmény, 40 mérföldes végsebesség, 35 gallonos (kb. 8liter/100km) fogyasztás, valamint (1911-tol) megnövelt űrtartalom, és hat hengeres 20/25 –ös változat megjelenése a piacon. Az angol márka képviselő makacsságának köszönhetően a szigetországi részleg súlyos pénzügyi helyzetbe találta magát 1912-re. “Autóinkat nem reklámozva, hanem ajánlások útján árusítjuk!”-mely koncepció következtében az eladások csupán havi 1 jármű értékesítésére csökkentek. Hirdetés útján (!!!) ekkor került az igazgatói székbe W. Bentley, aki egyben megmentő finanszírozást is hozott. Az alapító tulajdonosok kivásárlása után a Bentley-fivérek az autósportban történő részvételt tartottak elsődlegesnek a márka megmentését illetően, de az elért sikerek (Brooklands, Isle of Man, Bol d’Or) kevésnek bizonyultak a túléléshez. A 10/12 gyártása 1923-ban befejeződött, és a gyár végképp bezárta kapuit 1926-ban. Publikalva: ucapusa.com Szerkesztette: Bori Attila