More

Felújítás és alkatrész beszerzés akár külföldről is!!!

Újíttasson vagy kerestessen alkatrészeket az Oldtimer-Info-val legyen szó AUTÓ-ról vagy MOTOR-ról!!!

Az ország számos pontján rendelkezünk kiváló és megfizethető munkát végző szakemberekkel. Nem kell messze szállíttatnia!

Esetleg csak alkatrészekre vagy katalógusra lenne szüksége, akkor hívjon a 06-30-755-19-45 vagy küldjön email-t az oldtimerinfobg@gmail.com-ra.



Legfrissebb Cikkek

  • Cassovia Retro 2014

    Május 10-11-én rendezték meg Kassán a hagyományos "Cassovia Retro" elnevezésű veteránjármű találkozót.

    Bővebben

  • Atlantic Motors Teljesítmény túra 2013

    Szeptember 21-én 9. alkalommal került megrendezésre az Atlantic Motors amerikai autós bolt által támogatott túraverseny....

    Bővebben

  • Transfagarasan----Át kellés a fagyos Fogarason Veterán járgánnyal Október elején?

    Lajikus azt mondja lehetetlen...

    Bővebben

  • 15. Mezőkövesdi Gépész Találkozó...

    Szeptember elején megrendezték Mezőkövesden a 15. Mezőgazdasági Gépésztalálkozót....

    Bővebben

  • Regis TAP Classic Car Tour 2013

    Beszédes képek.......................

    Bővebben


Régebbi Cikkek

Az oldalt ennyien látogatták:

Counter Tumblr

Zaporozsec ZAZ-965 adatlapja

Jármű megnevezése:Zaporozsec ZAZ-965
Típus:
Gyártási év:1967
Lökettérfogat:700 cm3
Teljesítmény:23 Le
Hengerek száma:4 db
Sebességváltó:
Üzemanyag kapacitás:
Max. sebesség:
Tömeg:
Futómű:
Legyártott darabszám:
Gyártási időszak:1960-1967
Egyéb:
Az első Zaporozsec-típust, a ZAZ–965-t 1960–1967 között gyártották. A konstrukciót a ZAZ mérnökei a Moszkvai NAMI-val közösen fejlesztették ki. Egyes források szerint fejlesztésénél a Fiat 600-ast vették alapul. A gépkocsit a Melitopoli Motorgyár MeMZ–965 típusú, 887 cm³-es, V4-es, négyütemű, léghűtéses benzinmotor hajtotta, melynek egyes elemei alumíniumöntvényből készültek. Az alapváltozat teljesítménye 19,4 kW (26 LE) volt, a később gyártott MeMZ-965A 20,1 kW (27 LE) teljesítményt adott le. Igen elterjedt, de hamis városi legenda, miszerint a Zaporozsec motorja eredetileg szovjet harckocsikban alkalmazott indítómotor lett volna. Az alapmodellt 1960–1962 között gyártották. 1962-től 1969-ig a ZAZ–965A készült, melynél elhagyták a ZAZ–965 oldalán lévő jellegzetes, a léghűtő számára kialakított levegőbeömlő nyílást. Tulaja érzelmileg kötődik ehhez az orosz kis „szörnyeteghez”, úgyhogy Ukrajnából beszerzett egyet, amit tőlünk OT-rendszámos, tökéletes állapotú autóként szeretne visszakapni. A szétszerelés és a homokfújás során kiderült – amit már beszerzéskor sejteni lehetett -, hogy az egész autó a teljes véghasználaton is túl van. A karosszérián szinte nincs ép elem: az eleje törött volt, mind a négy sárvédőív hiányzik, vagy agyon van foltozva, a küszöböket 3 mm-es lemezzel foltozták, a belső doblemezek olyanok, mint egy patchwork, mindkét oldala behorpadva, valamint a hátsó záróelem is gyűrött. Szinte hihetetlen, de sikerült eredeti első sárvédőket szerezni, így legalább a formák adottak, a többit kénytelenek vagyunk magunk legyártani. A hátsó sárvédőíveket például egy zsiguli 1200-as megfelelő darabjaiból kalapáltuk át a megfelelő formára. Míg a karosszériamunkák folytak nekiláttunk a részegységek szortírozásának és felújításának. Sajnos ehhez a típushoz borzalmasan nehéz alkatrészt szerezni így kénytelenek voltunk alkatrészdonorok után nézni. Végül sikerült két másik autót elbontanunk, amelyek részben megoldották az alkatrészproblémát. A felújíthatatlan darabok pótlásában pedig egy orosz alkatrészekre szakosodott kollégánktól kaptunk felbecsülhetetlen segítséget. A motor „új” hengereket és dugattyúkat kapott, a többit pedig három motor alkatrészeiből válogatva sikerült összerakni. Rengeteg hézagolást, tömítést volt muszáj legyártani, de végül az összes illesztés stimmelt. A váltó története hasonló: két darabból csináltunk egyet (csak a differenciál több órás gépmunkát, és 6db egyedileg gyártott hézagológyűrűt igényelt). A féltengelyeket 8db-ból válogatva, kombinálva, és – nagy nehezen beszerzett – új vezetőkockákkal sikerült összerakni (az összes maradék alkatrész ócskavas). A futóműveket szintén több darabból válogatva sikerült összeszemezgetni. A gömbfejeket felújítottuk, mind a 6 csapszeget újragyártottuk, perselyeztük, a gumialkatrészeket pedig egyedileg gyártattuk. Fékmunkahengereket sikerült beszerezni, de „természetesen” két garnitúrából kellett a dugattyúkat a megfelelő házzal és karmantyúkkal házasítani. A beltérben minden műanyag alkatrészt cseréltünk, az ülésvázak egyengetés és hegesztés után porfestésre kerültek, a burkolópaneleket pedig újragyártottuk. Miután több hetes keresgélés után sikerült az eredeti kárpitszövethez hasonlót szerezni, az egészet megkapta kárpitos kollegánk, aki tojáshéj színű műbőrrel kombinálva az eredeti minták alapján díszbe öltöztette kis szörnyetegünk belsejét. Időközben megérkezett a készre fényezett karosszéria, úgyhogy a csövezéssel kezdetét vette az összeszerelés, amit néhány hét alatt megoldottunk. Mindössze két komoly gondunk adódott: Az egyik a szélvédők, a másik a felnik minősége. Mindkét esetben a rendelkezésünkre álló 6, illetve12 db-ból sem tudtunk megfelelőeket találni. Végül két újabb használt szélvédő beszerzése után válogattuk ki a két legjobb darabot. A felnikkel úgy jártunk mint a féltengelyekkel: többszöri görgőzés és hegesztés után (van olyan, ahol két darabból csináltunk egyet) sikerült egy garnitúrát összerakni, a maradék 7db viszont menthetetlen ócskavas. Végül a maradék apró alkatrész beszerelése és a felnik porfestése és felszerelése után, próbakörök sora következett. Beállítottuk a futóművet, finomra hangoltuk a motort, majd örömmel néztük végig, amit a tulajdonos mosolyogva járja körbe az autót és viszi el az első útjára.