More

Felújítás és alkatrész beszerzés akár külföldről is!!!

Újíttasson vagy kerestessen alkatrészeket az Oldtimer-Info-val legyen szó AUTÓ-ról vagy MOTOR-ról!!!

Az ország számos pontján rendelkezünk kiváló és megfizethető munkát végző szakemberekkel. Nem kell messze szállíttatnia!

Esetleg csak alkatrészekre vagy katalógusra lenne szüksége, akkor hívjon a 06-30-755-19-45 vagy küldjön email-t az oldtimerinfobg@gmail.com-ra.



Legfrissebb Cikkek

  • Cassovia Retro 2014

    Május 10-11-én rendezték meg Kassán a hagyományos "Cassovia Retro" elnevezésű veteránjármű találkozót.

    Bővebben

  • Atlantic Motors Teljesítmény túra 2013

    Szeptember 21-én 9. alkalommal került megrendezésre az Atlantic Motors amerikai autós bolt által támogatott túraverseny....

    Bővebben

  • Transfagarasan----Át kellés a fagyos Fogarason Veterán járgánnyal Október elején?

    Lajikus azt mondja lehetetlen...

    Bővebben

  • 15. Mezőkövesdi Gépész Találkozó...

    Szeptember elején megrendezték Mezőkövesden a 15. Mezőgazdasági Gépésztalálkozót....

    Bővebben

  • Regis TAP Classic Car Tour 2013

    Beszédes képek.......................

    Bővebben


Régebbi Cikkek

Az oldalt ennyien látogatták:

Counter Tumblr

Fiat 500 F Oldtimer Trezor Felújítása adatlapja

Jármű megnevezése:Fiat 500 F Oldtimer Trezor Felújítása
Típus:
Gyártási év:1966
Lökettérfogat:473 cm3
Teljesítmény:18 Le
Hengerek száma:2 db
Sebességváltó:
Üzemanyag kapacitás:
Max. sebesség:
Tömeg:500 Kg
Futómű:
Legyártott darabszám:32767 db
Gyártási időszak:1965-1972
Egyéb:
A Fiat 1957 nyarán mutatja be Nuova 500 néven. Elődje az ugyancsak 500-as típusszámot viselő Topolino, mely még orrmotoros, vízhűtéses konstrukció volt. A Nuova 500 formatervét Dante Giacosa, a Fiat gyári formatervezője vetette papírra. Az első 500-as még kétüléses modell volt, melynek ajtajai hátrafelé nyíltak, de a jellegzetes vászontető már itt is megjelent. Motorja 473 cm3-es, 13 lóerős, mely 85 km/órás végsebességre volt képes. Nem sokkal bemutatása után megjelent a négyüléses kivitel, amihez már több díszítőelem, köztük dísztárcsa és kétszínű kárpitozás is járt. Itt jelent meg a motorháztetőn a Nuova 500 felirat. További újdonság volt az erősebb (15 lóerő) motor, ami már 90 km/órás sebességre is képes. A négysebességes, aszinkron váltóban az egyes fokozat egyenes fogazatú áttételezést kapott, emiatt összetéveszthetetlen hangot hallatott. A versenysikerek hatására 1958-ban dobják piacra a Nuova 500 Sport modellt. Eltűnik a vászontető és jellegzetes, piros oldalsó csíkozást kap a kisautó. Motorját felfúrják, így az már 21,5 lóerőt teljesített. Nevéhez méltóan képes volt a 105 km/óra elérésére is. A Sport változat motorja adta az alapját az 1960-ban debütáló Fiat 500 D típusnak. Igaz csak 17,5 lóerővel, de nyomatékosabb motorral került piacra. Jellegzetessége a szélvédőtől a B oszlopig húzódó vászontető. Az 500 D változatból 1960 és 65 között 640 000 példányt készítettek. 1965-ben következik az 500 F, amivel jelentős változásokon esik át az 500-as: az ajtók most már előrefelé nyílnak, a hátsó ülések feletti tető-rész pedig egyben volt a karosszériával. Eltűntek a díszlécek, a küszöb már nem szögletes, valamint a régi kilométeróra helyett új, plexiablakos került az 500 F-be. A féltengelyeket, a kuplungot és a differenciálművet megerősítették. Az F széria jellegzetessége, hogy ablakai nagyobbak az elődeinél. Ebben az időben kiadtak egy „luxusváltozatot” is Lusso néven. Az 500 L-en szemet gyönyörködtető krómozott csövekből készült díszítést találunk. Orrán kisméretű Fiat jel díszelgett. A beltér gazdagon kárpitozott, műszerfala jelentősen megváltozik. A jól megszokott kör alakú óra helyett fekvőt találunk benne. Az 1972 és 1975 között készülő 500 R változat átmenet az 500 F és a 126-os Fiat között. A 126-os motorját kapta meg, mely itt csak 18 lóerőt tudott, de a váltó továbbra is szinkronizálatlan marad. Sajnos ebben a verzióban több jellegzetes elem is eltűnik az 500-asból: a fehér kormányt feketére cserélik, nincs küszöbdíszítés és megkapja az akkoriban hivatalos Fiat feliratot is a kör alakú embléma helyett. Meg kell említeni az 1960 és 1977 között gyártott Fiat 500 Giardinera típust, ami egy kombi változat volt. Motorját fekve építették be, ezzel is növelték a csomagtartó méretét. A Fiat 500-ból gyártásának húsz éve alatt összesen négymillió darab készült.