More

Felújítás és alkatrész beszerzés akár külföldről is!!!

Újíttasson vagy kerestessen alkatrészeket az Oldtimer-Info-val legyen szó AUTÓ-ról vagy MOTOR-ról!!!

Az ország számos pontján rendelkezünk kiváló és megfizethető munkát végző szakemberekkel. Nem kell messze szállíttatnia!

Esetleg csak alkatrészekre vagy katalógusra lenne szüksége, akkor hívjon a 06-30-755-19-45 vagy küldjön email-t az oldtimerinfobg@gmail.com-ra.



Legfrissebb Cikkek

  • Cassovia Retro 2014

    Május 10-11-én rendezték meg Kassán a hagyományos "Cassovia Retro" elnevezésű veteránjármű találkozót.

    Bővebben

  • Atlantic Motors Teljesítmény túra 2013

    Szeptember 21-én 9. alkalommal került megrendezésre az Atlantic Motors amerikai autós bolt által támogatott túraverseny....

    Bővebben

  • Transfagarasan----Át kellés a fagyos Fogarason Veterán járgánnyal Október elején?

    Lajikus azt mondja lehetetlen...

    Bővebben

  • 15. Mezőkövesdi Gépész Találkozó...

    Szeptember elején megrendezték Mezőkövesden a 15. Mezőgazdasági Gépésztalálkozót....

    Bővebben

  • Regis TAP Classic Car Tour 2013

    Beszédes képek.......................

    Bővebben


Régebbi Cikkek

Az oldalt ennyien látogatták:

Counter Tumblr

Rolls-Royce Phantom II. adatlapja

Jármű megnevezése:Rolls-Royce Phantom II.
Típus:Luxus autó
Gyártási év:1931
Lökettérfogat:7668 cm3
Teljesítmény:120 Le
Hengerek száma:6 db
Sebességváltó:
Üzemanyag kapacitás:
Max. sebesség:
Tömeg:1728 Kg
Futómű:
Legyártott darabszám:1402 db
Gyártási időszak:1929-1936
Egyéb:
Tudod, hogy hozták haza Németországból az autót? - kérdezi tőlem a találkozást összehozó ismerős. Az én tippem tréler lett volna, csillagászati összegre kötött biztosítással, mert hasonló autókat 50 millió forint felett kínálnak Németországban. Ezzel szemben a tökéletesen eredeti állapotú, hibátlan Rolls-Royce-ra vettek egy osztrák autópálya matricát és lábon hazajött vele boldog tulajdonosa. Csak tankolni kellett bele. Legendás nőalak Kevés autóhoz tartozik annyi legenda, mint a brit luxusmárkához. Ezeknek csak kis része igaz az autótörténészek szerint, de kár elvenni a történetek varázsát. A legismertebb legenda úgy tartja, hogy a Spirit-of-Ecstasy nevű hűtőfigurát egy brit lord titkárnőjéről (és talán szeretőjéről) mintázta Charles Sykes szobrászművész, de ezt vitatják. Ugyanez a helyzet egy másik sztorival, mely szerint az embléma háttere azért váltott pirosról feketére 1933-ban, mert meghalt a cég egyik alapítója, Sir Henry Royce. Állítólag ez csak véletlen egybeesés, nem a gyász miatt módosult az embléma színe. Mi hallottunk más történeteket is a Phanton II tulajdonosától, például azt, hogy a Rolls-Royce ügyfelek valódi ezüst szoborként megkapták a hűtőfigura másolatát. A Spirit-of-Ectasy nem süllyed be a hűtőoromzatba, ha megérintik és anyaga sem ezüst. A szobor nikkelezett bronzból van. Az 1920-as évek végén gyártott luxusautó nem tartozik a harsogóan fényesre restaurált oldtimerek közé. A közel 80 év során az autóra rakódott az a patina, ami igazán értékessé, érdekessé és szerethetővé teszi a matuzsálemeket. A patina nem kopottságot jelent, a Phantom II egy tisztességben megőszült és pompás karban lévő úriemberre emlékeztet. A világ legjobbja Pedig nem volt könnyű élete, a típus végigcsinálta a gazdasági világválságot. Gyártása 1929-ben kezdődött és 1935-ben fejeződött be. A cikkben látható autó a legkorábbi Phantom II-esek közé tartozik, ami a motorkódból olvasható ki. A Rolls-Royce elismerten a világ legjobb automobiljait gyártotta, ezért akkor is felszínen tudott maradni, mikor pazar vetélytársai megrogytak. A csőd szélére jutott Bentley-t például 1931-ben átvette az RR. Évjárattól függően a Phantom II teljesítménye körülbelül 120 és 140 lóerő között mozgott, a végsebesség pedig 130-160 km/óra lehetett a különböző karosszériák esetében. Akkoriban ugyanis nem egy kaptafára gyártottak sok százezer autót, hanem a becses milliomos a gyártól megvett alvázra választott karosszériát a specialisták katalógusaiból. Cél a tökéletesség Ezt a méretkategóriát a Rolls-Royce ügyfelek sofőrös autónak vásárolták, akik maguk vezettek, azok kisebb és sportosabb karosszériákat rendeltek. A gépkocsivezetőket két hétig képezték a gyárban, az egyik alapszabály az volt, hogy Rolls-Royce nem állhat az út szélén kinyitott motorháztetővel. A meghibásodások elkerülése érdekében a gyár is mindent megtett. A régi Royce-ok megbízhatósága abból fakad, hogy a legkiválóbb mesteremberek a leggondosabb megoldásokat alkalmazták, és pénz nem számít alapon, minden apró részletben a lehető legjobbra törekedtek. Hihetetlen gondossággal alkottak meg minden alkatrészt. Még azokat is, amiket a tulajdonos, az indiai maharadzsa, az amerikai iparmágnás vagy a brit főrend még véletlenül sem lát. A hatásos Phantom II-modellek a márka utolsó hathengeres autói közé tartoznak, fejlesztésüket a kezdetektől F. Henry Royce felügyelte. A Silver Ghost-modellel összehasonlítva a Rolls-Royce a 20-as évek lecsengésekor teljesen új dízájnt fejlesztett ki, mely a modern gyártási technológiával kapcsolatban az előkelő márka hagyományait és igényeit folytatta. Amikor 1929-be az első autókat bemutatták, a tesztelést végzőknek azonnal feltűnt, hogy a motor és a sebességváltó immár egységes blokkot alkottak. Az eredeti Silver Ghost örökül hagyott alvázat új konstrukció váltotta fel - a menetkomfortot csak így lehetett fokozni.