selected="selected" OldTimer-Info - A járműgyártás gyöngyszemei, veterán autók, motorok, jármű ritkaságok.
More

Felújítás és alkatrész beszerzés akár külföldről is!!!

Újíttasson vagy kerestessen alkatrészeket az Oldtimer-Info-val legyen szó AUTÓ-ról vagy MOTOR-ról!!!

Az ország számos pontján rendelkezünk kiváló és megfizethető munkát végző szakemberekkel. Nem kell messze szállíttatnia!

Esetleg csak alkatrészekre vagy katalógusra lenne szüksége, akkor hívjon a 06-30-755-19-45 vagy küldjön email-t az oldtimerinfobg@gmail.com-ra.



Legfrissebb Cikkek

  • Cassovia Retro 2014

    Május 10-11-én rendezték meg Kassán a hagyományos "Cassovia Retro" elnevezésű veteránjármű találkozót.

    Bővebben

  • Atlantic Motors Teljesítmény túra 2013

    Szeptember 21-én 9. alkalommal került megrendezésre az Atlantic Motors amerikai autós bolt által támogatott túraverseny....

    Bővebben

  • Transfagarasan----Át kellés a fagyos Fogarason Veterán járgánnyal Október elején?

    Lajikus azt mondja lehetetlen...

    Bővebben

  • 15. Mezőkövesdi Gépész Találkozó...

    Szeptember elején megrendezték Mezőkövesden a 15. Mezőgazdasági Gépésztalálkozót....

    Bővebben

  • Regis TAP Classic Car Tour 2013

    Beszédes képek.......................

    Bővebben


Régebbi Cikkek

Az oldalt ennyien látogatták:

Counter Tumblr

Tank Feújítás Oldtimer Perfekt módra.

www.oldtimerperfekt.hu - Tankfelújítás


Vespa 50 moped üzemanyagtank felújítás.






Vespa. Sokszor e szó hallatán az a jó hírű Olasz robogó jut eszünkbe. Joggal, hiszen a korai


'60 -as években a "scooter", mint közlekedési eszköz volt leginkább elterjedt. Nem beszélve az ötletes konstrukcióról, és technikai megoldásairól...


Mi egy későbbi, 1989-ből származó típust kaptunk, melynek a rozsda által sokszor elduguló üzemanyag szűrője rávilágított a hibára. Első pillantásra jó állapotúnak tűnik az üzemanyag tartály, de ne bízzuk el magunkat, mivel a mai korszerű benzin NEM barátja a lemezből sajtolt tartályoknak!


Megjegyzés: a lemeztankú járművek eltárolásánál célszerű a tartályt teletölteni, és az Üzemanyag Konzerváló, - Korrózió gátló adalékot használni!





Marad a felújítás.


Kiszerelése után derült ki, hogy valójában nem is olyan jó állapotú a tartály, és ez a robogó sokat állhatott.


Ezt jól szemlélteti az oldalfalon körbe futó vastagabb rozsdacsík, mely alatt jól látható a korrózió.


Az üzemanyag leeresztése és a kiszárítás után jól láthatóvá vált az eldugult belső szűrő, és a rozsdapor.

Szerencsénkre más, nagyobb károsodást nem tapasztaltunk.





Először az üzemanyag szint jeladó műszerét építettük ki, és következett az üzemanyag elzáró csap és a belső szűrő. Végül a rozsdaport ráztuk ki.



Megjegyzés: 2ütemű motorkerékpárnál, illetve tartálynál lehetőség szerint a felújítást kezdjük egy forró vizes nagynyomású, úgynevezett gőzborotválással.


Amennyire csak tudjuk, nyomjuk bele a mosót a tartályba, és alaposan mossuk ki. Következett a Marine-Clean nevű zsírtalanító, mosó folyadék.


A készlet használati útmutatója szerint, 1l zsírtalanító folyadékhoz 1l vizet kell hozzákeverni. Mivel a tartályunk elég kicsi, és nincs benne vastag lerakódás, ezért a felhasznált fél liter Marine-Clean -hez ugyanannyi, tehát fél liter forró vizet adagoltunk. A forró víz serkenti a szer hatását, segíti a szennyeződés gyorsabb feloldását! Miután persze gondosan leragasztottuk a nyílásokat, elkezdtük a tankot rázni, forgatni, mozgatni.






Megjegyzés: A vízzel történő hígítás nagyban függ az üzemanyag tartályok állapotától, a belső olajos lepedék, gyantás lerakódás mértékétől.


Ha ez igen nagy, lehet 2:1 arányban is hígítani. Sőt, ha olyan mértékű a lerakódás, a folyamatot többször kell megismételni vagy a szert 24 órán át állni hagyni, míg a szennyeződés teljesen fel nem oldódik.


Esetünkben elegendő volt kb. 40 percet rázni, forgatni céltárgyunkat, majd a vízzel higított mosófolyadékot egy külön edénybe felfogtuk. Ez még a későbbi alkatrészmosásnál kitűnő segítség lehet. Jól látható a különbség a beöntött világos-sárgás folyadék milyen sötétbarna színűvé vált. A szer kifejtette tisztító hatását!


A következő fázis, rozsdakezelés.
A napra kitett és 15-20 perc alatt belülről teljesen kiszáradt tartályt, most a Metal-Ready nevű rozsda átalakító folyadékkal kezeltük.


A szer, cink-foszfátos összetételéből adódóan a felületen lévő rozsdát a szerkezetébe szivárogva alakítja át, és cink-védőréteget képez. A Metal-Ready beöntése után ismét következett a körbe forgatás, rázás, hintáztatás.


A szert legalább 30 percig tartottuk a tankban, úgy hogy 5 percenként felvettük, forgattuk, ráztuk, és mindig más pozícióba raktuk le, hogy a rozsdakezelő mindenhol érintkezzen a lemezzel! Az utolsó rázás forgatás után, kiöntöttük. Ekkor is jól látható volt a folyadék "munkája", szép világoskék színűből sötét lett.


Mivel ez a szer is többször felhasználható, ezt is visszaöntöttük a saját flakonjába. Később, más felületen megnéztük, hogy a már egyszer bevetett vegyi anyag ismét kifejti-e hatását.



 



A tűző napon 30 perc száradás után jól megfigyelhető volt a Metal-Ready hatása. A rozsdától borított részek lassan, a száradás folyamán kifehéredtek. A teljes kiszáradást követően nagyobb mennyiségű vízzel megint alaposan kimostuk a tartályt, és ismét várakoztunk, míg teljesen megint kiszáradt. Szerencsénkre az időjárás kedvezett nekünk, a tűző nap és az árnyékban is 28oC hamar elpárologtatta a nedvességet.


U.S. Standard Fuel Tank Sealer alkalmazásához.
Megjegyzés: Ha az időjárás nem olyan kedvező, ha nincs olyan meleg, tűző
napsütés, stb, vagy ha zárt, de jól szellőztetett helyiségben végezzük a munkát,
vegyünk igénybe a szárításhoz segítséget! Használjunk hajszárítót vagy valamiféle
meleg levegő keringtetőt, befújót.

FIGYELEM FONTOS!!!
A használati útmutató felhívja a figyelmet: amennyiben nedvesség marad a tankban,
úgy a szer nem tud rendesen feltapadni! A későbbiekben leválhat!

A tank sealer alapos, legalább 5 percig történő felrázása, majd felkeverése
után öntöttük be az 236ml tartalmat. Az anyag, egy egykomponensű műgyanta
alapú festék, mely igen kemény, mondhatni szikla szilárdságú felületbevonatot
képez. Vegyi összetételéből adódóan ellenáll mindenféle üzemanyagnak,
üzemanyag adalékoknak, hígítónak! Eltömíti a porózus részeket, ahol már a
rozsda megvékonyította a felületet. Alklmazható továbbá átlyukadt részeken is ahol
gombostű fejnyi a rozsda okozta lemezhiány! A használati útmutatóban erre külön
kitérünk.


A tanktömítő beöntése után, körbe forgatás közben ügyeltünk arra, hogy a jól terülő,
igen szép ezüstszínű anyag mindenhová eljusson, minden felületre ráfollyon, lassan,
egyenletesen. A megmaradt felesleget visszaöntöttük a tároló edényébe.
A tank sealer a levegővel érintkezve reakcióba lép és kötni, tapadni kezdett a
zsírtalanított, rozsdakezelt és száraz lemezfelületen. Később, 20-30 perc elteltével
szilárdulnt, 4-6 óra múlva tapinthatóan száraz felületet. A teljes kiszáradáshoz, az
üzemanyag ismételt betöltéséhez legalább 4 nap szükséges.

Itt ezen a ponton is, több dologra hívja fel figyelmünket a használati útmutató:
- Ha a tank belső felülete nagyon korrodált, egyenetlen volt, akkor 24 óra elteltével
ismételjük meg a Fuel Tank Sealer használatát!
- A Tank Sealer beöntésénél a tartálynak sem szabad túl forrónak lennie, ha napon
volt, meg kell várni, hogy visszahüljön.
- A Tank Sealer alkalmazásának ideális hőmérséklet 18-22 ºC.
- Egy nap alatt kiszárad, de a biztonságos 96 órás (4 nap) teljes száradás után lehet
üzemanyaggal ismét feltölteni.

Az egy napos kiszáradás után megvizsgálva a belső felületet, valóban nagyon

kemény és az eredeti rozsdamentes lemez színéhez hasonló színű védőréteget
kaptunk!

Bővebb felvilágosításért e-mailban fordulhat a: bolt@oldtimerperfect.hu

További információk a felújító készletekről:
• Motorkerékpár Üzemanyagtank–felújító készlet 20L, alkalmas18-25l térfogatú
tankhoz,
• Üzemanyagtank-felújító készlet 50L, alkalmas 48-56l térfogathoz,
• Üzemanyagtank-felújító készlet 70L, alkalmas 68-72l térfogatú tartályhoz.

A 70L –es személyautó készletben megtaláljuk az Üzemanyag–konzerváló, korrózió
gátló adalék 473ml, amely használatát a gyártó is javasolja. A konzerváló folyadék
megakadályozza a hosszú hónapokra eltárolt, leállított jármű tartályában lévő
üzemanyag korrózióját. Használható benzinhez és gázolajhoz egyaránt. A 473ml-es
kiszerelés 180l üzemanyagot stabilizál.


Köszönjük az Kisvárday-Papp Miklósnak. ( www.oldtimerperfekt.hu )